Hard als steen. Warm als hout. De nieuwe nadura-generatie is een winner

Voor de huisbeurs van dit jaar in Rüthen/Meiste vat MeisterWerke zijn praktische producttest zeer sportief op: in een hal bewijst de nieuwe productsoort 'nadura' tijdens de MEISTER-indoor-kartwedstrijd zijn bijzondere kwaliteiten. MEISTER heeft zijn collectie verder verbeterd en een nieuwe nadura-generatie gecreëerd: 'Hard als steen. Warm als hout.' Met de actuele oppervlakken zoals 'roest' of de 'Rustic Wood'-decors belandt de nadura-collectie NB 400 ook optisch op de eerste plaats.

Er bestaat geen twijfel over dat de enorm robuuste, slijtbestendige en antislip nadura-vloerbedekking ook de vijfdaagse duurzaamheidstest in Meiste spelenderwijs doorstaat: de speciale materiaalmix maakt de naduravloeren zo duurzaam dat ze zelfs voldoen aan de eisen van de hoogste gebruiksklasse 34 voor commercieel gebruik. Navenant verleent MeisterWerke op zijn producten een 'Lifetime'-garantie bij woongebruik en 10 jaar garantie bij projectgebruik. Bij een bedrijfsinterne vergelijkende test overleefden de naduravloeren de val van een halter vanuit één meter hoogte vrijwel onbeschadigd, terwijl een gewone keramische tegelvloer in vele stukken uiteen sprong.

Qua opbouw en optiek een nieuwe klasse apart

Voor de actuele vloer-collectie in het formaat 395 x 853 mm heeft MeisterWerke de nadura-productopbouw nogmaals verbeterd: in plaats van een gebruikelijke HDF-plaat wordt de vormstabiele middenlaag van de vloerdelen nu gevormd door een speciale Aquasafe-plaat. De structuur van de oppervlakken is over het algemeen wat minder uitgesproken. Het gewenste 3D-effect blijft desondanks behouden.

Het spel met verschillende structuren en aantrekkelijke kleurschakeringen in grijs, bruin of crème bepalen de nieuwe look van de tweede nadura-generatie. Mogelijk gemaakt wordt de variatie door een grotere keuze aan poederkleuren. De hoogwaardige vloeren zijn soms ton sur ton, soms opvallend changerend in kleur en patroon. Van de gladde matglansporiën in 'roest'-optiek tot het authentiek geprofileerde 'Rustic Wood' van licht tot donker is alles aanwezig. De oppervlaktestructuren met het karakter van steen- en houtoppervlakken verlenen de nadura-collectie NB 400 een tijdloos fraai uiterlijk. Zo maken de producten een moderne, designgerichte vloervormgeving mogelijk, die bij zeer uiteenlopende woonstijlen past.

IJzersterk dankzij innovatieve technologie

De unieke optiek en haptiek van de naduravloeren berust op de innovatieve Wood-Powder-technologie. MeisterWerke was wereldwijd de eerste die dit product met succes in serie produceerde. De nadura-toplaag is een homogene, natuurlijke materiaalcombinatie van houtvezels, minerale stoffen en kleurpigmenten die onder druk en thermisch in elkaar worden geperst. Het resultaat is een gezond materiaal dat op unieke wijze de warmte van hout met de sterkte van steen verenigt. Het nadura-oppervlak is wel drie keer dikker dan bij laminaatvloeren. De stabiele speciale Aquasafe-plaat in de middenlaag maakt de vloerdelen van de nieuwe nadura-producten bijzonder stevig, robuust en breukbestendig. Mocht er door extreme belasting toch een keertje een kleine deuk ontstaan, dan kan het nadura-oppervlak met de MEISTER-reparatiekit worden bijgewerkt.

De aangename warmte voor de voeten van de nadura-vloerdelen is bij onverwarmde vloeren een echt pluspunt. Maar ook het leggen op een ondergrond met gecontroleerde warmwaterverwarming is zonder meer mogelijk. Een antistatische finish is bij deze antislip vloeren uiteraard standaard. Voor het al haast spreekwoordelijke montagecomfort van MEISTER zorgt bij nadura de vertrouwde Masterclick Plus-technologie. Net als alle MEISTER-producten is ook nadura onderscheiden met het Blauwe Engel teken voor milieuvriendelijke producten.

Sterk belaste wanden aantrekkelijk vormgeven

Ook met de wandpanelen-collectie NP 300 bewijst het onverwoestbare high-tech-product zijn buitengewone producteigenschappen: door extreme schuurvastheid en eenvoudige reiniging zijn nadurapanelen voorbestemd voor toepassing op wandoppervlakken waar een bijzonder weerstandsvermogen wordt verlangd, bijvoorbeeld in gangen, kinderkamers en keukens, maar ook bij projectgebruik. Hier is aanraken nadrukkelijk toegestaan! Handige kliksystemen garanderen een snelle montage aan wand en plafond. En omdat stoten en slagen geen enkele indruk maken op de nadurapanelen blijft hun hoogwaardige steen- en houtoptiek ook na jarenlang gebruik nog een echte blikvanger op iedere wand.