Natuurlijk hout aan de wand
Longlife-parket® zoekt het hogerop!

Waarom zouden de Longlife-parket®-collecties van MEISTER hun optische kwaliteiten eigenlijk 'alleen maar' op de vloer mogen vertonen? Met het handige railsysteem van de MEISTER-systeempanelen heeft het team van MeisterWerke zijn Longlife-parket®-planken gewoon rechtop gezet. Nu kan men met de hoogwaardige parketplanken ook op muren en plafonds een uniek fraaie ruimtelijke ervaring creëren.

Natuurlijk hout aan de wand verandert de sfeer van een ruimte op een schitterende manier. Het heeft een positieve invloed op de akoestiek en het effect van licht en creëert met zijn kleur en structuur een aangename woonsfeer. Met zijn idee om Longlife-parket® ook aan wand, plafond of schuine daken toe te passen heeft MEISTER zijn uitgebreide aanbod aan fineerpanelen met één klap uitgebreid met talrijke aantrekkelijke oppervlakken en formaten.

Montagevriendelijk railsysteem

Guido Schulte, directeur van MeisterWerke, beschrijft de eenvoudige inzet: "Met het handige railsysteem van de MEISTER-systeempanelen en draaibare clips aan de planken hebben we een zeer montagevriendelijk systeem gerealiseerd: wanneer de rails zijn aangebracht, kan men de Longlife-parket®-planken met behulp van de draaiclips zonder hamer en spijkers aan wand of plafond bevestigen. Vochtgerelateerde veranderingen in de afmetingen van het parket kan men daardoor opvangen.“ Daarmee kan men de hoogwaardige parketplanken bij de wandvormgeving op velerlei manieren inzetten: men kan ze over het hele oppervlak aanbrengen of ook gedeeltelijk, bijvoorbeeld voor accenten of voor decoratieve wandlijsten bij ruimtedoorgangen. Schulte: "Ons Longlife-parket® aan de wand opent de vloerlegger bij woning- of projectbouw geheel nieuwe, creatieve toepassingen. We zijn er zeker van dat ook de klanten dit rijke aanbod aan prachtige houtsoorten weten te waarderen."

Schoonheid in structuur, vorm en kleur

De Longlife-parket®-collecties PC 200, PD 200, PC 300, PC 350, PD 400 en PD 450 kunnen voor wand- en plafondvormgeving worden gebruikt. Aangezien MEISTER het assortiment voor de huisbeurs van dit jaar volledig heeft herzien kunnen de gebruikers kiezen uit vele, frisse parketideeën voor de meest uiteenlopende woonstijlen. De MeisterWerkers hebben zich deze keer echt eens flink laten gaan. Zeven thema's, geïnspireerd door West-Europese inrichtingstrends, waren van meet af aan de richtlijn voor de productontwikkeling: Natural Style, Pure Line, Colourful Grey, Luxury Affairs, New Classics, Wild Mountain en Perfect Basics vormen de creatieve basis voor 'Ruimtes vol leven'. Met de nieuwe Longlife-parket®-collecties presenteert MeisterWerke het waardevolle natuurproduct hout in zijn gehele veelzijdigheid en schoonheid: in de kleuren van 'lariks accent wit' tot 'eiken kerngerookt', in de sortering van het zachte 'harmonisch' tot het weerbarstige 'canyon', en in de veredeling van 'geborsteld' tot '3D-structuur'.

Gemaakt met vooruitstrevende technologie en van natuurlijke kwaliteitsmaterialen overtuigen de gezonde premium-vloeren door hoogwaardig design en uitstekende gebruikseigenschappen. Het Longlife-parket®-assortiment van MEISTER is uitsluitend verkrijgbaar in de vakhandel. Onderscheiden met erkende certificaten en duurzaam geproduceerd in Duitsland slaat Longlife-parket® ook na vele jaren nog een goed figuur op vloeren, wand en plafond – door de producent gegarandeerd! www.MEISTER.com