„Première — het Festival der Innovaties” - MeisterWerke presenteert nieuwe producten op de BDH

MeisterWerke is altijd goed voor innovatieve verrassingen, en zo kon de vak-handel zich dit jaar op de beurs van de branche verheugen over ongewone producten die de wensen van de verbruikers in vervulling doen gaan. Hierbij blijft het assortiment aan nieuwe producten van bescheiden omvang.

„Zoals wij op de Huisbeurs 2010 beloofden, wijzigden wij niets aan de bestaande collecties, teneinde de vakhandel tijd te geven om met deze producten een positie op de markt te veroveren. Tegelijkertijd houden wij echter rekening met de tijdgeest door een handvol nieuwe collecties te ontwikkelen die het bestaande assortiment zinvol opwaarderen,” verklaart Ludger Schindler, directeur van MeisterWerke. De innovatieve productei-genschappen van de nieuwe producten overtuigden tijdens de beursdagen de bezoekers uit de handel en ontlokten uiterst positieve reacties.

Of het nu over de eerste 100% pvc-vrije designvloer DS 300 S gaat, die met een natuurlijk Puretec-oppervlak scoort, of over de langste kasteelplank voor laminaatvloeren: LD 400, die met haar royale lengte van 2,60 m overtuigt — de productontwikkelaars van de firma MeisterWerke hebben weer recht ge-daan aan hun reputatie als pioniers op het gebied van innovatie in de bran-che. Een verder highlight was ongetwijfeld ook het langverwachte inzetten van de Wood-Powder-technologie: nadura™. Zij het als Nadura-vloer NB 400 of voor gebruik op wanden als Nadura-paneel NP 300: de technische verwe-zenlijking kon dankzij optisch aansprekende en tevens uiterste robuuste op-pervlakken bij de bezoekers op brede bijval rekenen.

In het panelenassortiment kon MeisterWerke met zijn verdere ontwikkeling van de klassieker Bocado in het bijzonder bij de handwerkers pluspunten vergaren. Voor de collectie Bocado 250 werden de panelen dusdanig ontworpen dat ze door één persoon alleen gemonteerd kunnen worden. Dit wordt door een rastervertanding mogelijk gemaakt, die voorkomt dat de lamel uit de groef glijdt en de handwerker desondanks de mogelijkheid biedt, het paneel langs de lange zijde te verschuiven.

Ook op het gebied van verlichting waren bij de MEISTER-stand noviteiten te ontdekken: de Led-NV-sterrenhemel kan niet alleen het plafond met zijn warme witte licht effectvol accentueren, maar laat zich door zijn geringe in-bouwdiepte (13 mm) ook in vele plinten inbouwen. De twee lenzen per set benadrukken bovendien de flexibiliteit van het systeem. Net als de sterren-hemel weten ook de led-HV-downlights (6 watt), naar keuze in vierkante of ronde vorm verkrijgbaar, met maximaal lichtrendement bij minimaal stroom-verbruik te overtuigen.

Maar wat zou MeisterWerke zijn zonder nieuwe producten in het parketas-sortiment? Aan de nieuwe collectie PD 450 zullen met name de vrienden van harmonische eiken landhuisplanken veel inrichtingsplezier beleven. Voor de bijzonder individuele montage biedt MEISTER de UV-geoliede parketlamellen in twee breedtes aan (2400 x 200 mm | 2400 x 255 mm). Samen met de V-voeg aan de lange zijde en de microvoeg aan de kopse zijde staat niets een hoogwaardige vloervormgeving meer in de weg.

Maar ook voor wie nieuw is in de parketwereld, had de onderneming uit het Sauerland iets te bieden: de collectie PD 200 natuurgeolied imponeert met onvervalste oppervlakken uit natuurhout in de rustieke sortering met markan-te knoesten. PC 200 als klassiek 3-strook-parket overtuigt nu ook in de na-tuurgeoliede variant.

Stipt op de Branchedag kon MeisterWerke eveneens verkondigen dat alle kerngerookte parketvloeren nu eveneens over de noodzakelijke toelatingen volgens de aanvullende vereisten van het Deutsches Institut für Bautechnik beschikken. „Wij verheugen ons over de vergunningen, want nog niet elke fabrikant beschikt over deze toelating. Meister-producten hebben op het vlak van duurzaamheid dus weer een grote stap voorwaarts gemaakt,” aldus een enthousiaste Volker Kettler.

Kontakt:

Bestanden: